Wednesday, December 31, 2008

cuti-cuti ~ day 2

mum's house
day 2

bangun pagi as usual. arini punya plan nak pegi tgk wayang cicakman. sajeje bwk uwais. mmg janji nak bwk dia. so pagi2 lagi ibu dh g beli roti canai. x jauh mana pun, lintas jalan dpn umah. psl umah ibu ni btl2 kt simpang titi serong tu. kat situ semuanya ada lah kiranya, cc ada, kedai runcit ada, kedai gunting rambut, kedai makan.. jgn x tau kedai buat songkok pun ada! mak ibu lak beli nasi lemak. huhuhu.. then ddy ajak kuar. si anjang g renew lesen, andak keje, uda ngn ucu plak tido lagi. kitorg g pasar. ddy nk mkn kari kepala ikan. then bli udang. ikan jenahak. itu jela. pas g pasar, kami g plak econsave. beli brg2 skit. then blk umah dh dkt kul 12.00.

jalan dpn umah mak

sepantas kilat la ibu memasak. yela ptg katanya nak g tgk wayang. arini jumaat babe! lps siap msk semua, kami lunch together. menu kari kepala ikan, ikan jenahak goreng, sayur kobis tumis air. seungguh menyelerakan! ddy g semayang jumaat dia bwk anak bujang dia. wahhh suka lah uwais tu. uwais tu dia mmg suka g masjid. tp x berkesempatan nak pegi selalu. huhuhu... tgh dua beranak tu g solat, ibu plak g psg lampu brek keta yg dah mampos.. huhu... then blk tgk ddy tgk tido...
siap2 nk g pacific (penang). kami pegi ber3 je. smpi pacific, g la tgk movie pkl bape. aiseyyy cicakman xde la plak. kalau la kami tau, baik pegi aeon bandar perda je. ciss.. xpe.. xpe.. so kami decide x nak tgk wayang, just jalan. ada plak sale cadar. beli 1 utk uwais. gambar elephant, giraffee, lion ngn zebra (looks like madagascar nye animals jer..) cantik.. tp x psg lg. then kitorg blk smpi umah dlm pkl 7.30mlm. mlm x makan psl penat la... lagipun mak x masak. adik2 ibu pegi psr mlm je. (bila la nak mkn char kuey teow omaq ni...) so malam tido la ngn amannyaaaa...

sebelah umah ibu ini ialah kedai telor masin. dari rumah kami smpi ke simpang titi serong tu ialah tanah arwah abah ngn 2 org kakaknya. tp abah dapat pangku yg paling besar coz dia the only son in the famili. hampir2 dipujuk orang suh dia buat stesen minyak kat situ, tp abah x mo, dia ckp dia nak buat rumah!

depan umah mak ialah kuarters guru

inilah pekan titi serong. titi dia memang serong tau.. jalan straight tu gi kampung Jake Daughter.. (kak ieda, sempat lagi tu promote!)

3 comments:

Jake's Daughter said...

Alamak...nengok ke entry mala nih...rasa akak mcm berada kt kpg la plak...sabo j la....huhuhu..
Tingat kampung....

ibu_uwais_ameenah said...

huhu... saje nak ngimbas kenangan tuh...

idza said...

lor...
satu kg la kita...
aruah tokwan duk depan surau dekat skolah tahzib...
mak sedara umah area umah tok uwais gak..
org panggil kak besah (buat laksa)...

:: we belong together ::

Daisypath Anniversary Years Ticker

:: my asham boyyy ::

Lilypie Kids Birthday tickers

:: my asham kepinggg ::

Lilypie Fourth Birthday tickers