Tuesday, January 6, 2009

aktiviti hari sabtu

AKTIVITI UWAIS DI PERPUSTAKAAN KANAK-KANAK,
PERPUSTAKAAN NEGARA MALAYSIA
a.k.a OPIS LAMA DADDY!!



buku abang long pinjam

buku en. mail pinjam

uwais kat dlm keta, dok menelaah keeee??


ari sabtu lps kami ber3 ke opis lama ddy, kata ddy nak pinjam buku... so pagi after had heavy breakfast nasi lemak with ayam goreng (made by me!!) kitorg pegi la library. smpi dlm pukul 10.30pagi. ibu ngn uwais trs g kt bahagian kanak-kanak, meanwhile ddy plak ke bahagian pinjaman (kat blkg wisma sejarah) kami sesaja baca buku, cari buku. semenjak ddy x keje sini, mmg jarang bwk uwais g library. al-maklum la, dulu access senang. skrg ni senang gak la kalau ddy ada. aritu ms nk msk library kanak-kanak tu, guard tu siap tanya, ada kad? nasib la time tu mmg ibu tgh pegang kad library uwais. klu utk adults skrg guna IC je. senang. tp tulah, boleh pinjam 3 jer sorang, sll kalau ddy pegi, dia guna IC ibu sekali. hampeh. x leh ibu nak pinjam buku aritu...

pas blk library, kami g umah akak. ibu pulangkan balik walker akak. yelah cik ameenah ketawa jerit-jerit tu dh x guna walker dah, leh la pass baton to cik aini plak... huahuahuaaa... ddy plak x sihat. dia tido je kt umah akak. dlm kul 3.00pm kitorang blk. ibu ngn abglong dh lunch dh kat umah akak. maid (kakak tun) dia msk sup ikan merah, masak telor kicap ngn kangkung goreng. sedap. maid akak ni dh 7 tahun... diulangi 7 tahun keje ngn dia. sangat la best. sangat la rajin orangnya... gaji dia akak ibu byr pun dah lebih dari sebelah tangan tau!! (sian akakku!!) tp keje dia memang tip-top.

pas blk, ibu ajak ddy g seksyen 7, nak g klinik hikmah. ingt ddy x sihat leh la jumpa dr. sayed sekali. tp ddy xmo. dia ckp nak g jumpa dr. sham (klinik shamsara kt puncak alam tu) whateva la. kami g jugak ke klinik hikmah tu amik ubat sembelit uwais. ubat ni bagus tau, kalau anak2 susah nak u'u tu, ibu suggestkan mkn lactulose.

pas amik ubat, ddy kt nak mkn kt hakim (feveret kedai mkn dia ms belajo kt ITM dulu), tp bila g je, aisey, ddy ckp lauk tggl 3 je. so x jadi. g hakim baru kt seksyen 7 gak, yg kat umah aju tu... so, daddy had his lunch there, nasi putih, ayam gorang, kuah campur, ibu ngn uwais lak just share makan mee goreng. pas makan trs kami pulang ke rumah :D


2 comments:

.:: Lucky Fingers ::. said...

wah..abg uwais ni.. ble arr geng ngan daniel.. daniel pon ske buku.. tapi ape dia sebut ngan ape yg ade dlm buku tu, wallahualam lerr... hehehe... daniel kan pro jermanz.. hu hu hu..

mala, keep up bg uwais positif habits.. it s gud for him.

ibu_uwais_ameenah said...

yeah kak... gud la daniel pun sama. uwais kan klu g shopping complex pantang jumpa.. pantang jumpa apa tau? MPH, kalau dah masuk, sure ada buku yg dibeli utk dia..

:: we belong together ::

Daisypath Anniversary Years Ticker

:: my asham boyyy ::

Lilypie Kids Birthday tickers

:: my asham kepinggg ::

Lilypie Fourth Birthday tickers