Tuesday, February 3, 2009

> BAKSO <



B.A.K.S.O


mlm td ibu mkn bakso. real punya bakso made by indonesian.. kan ari ahad lps ibu br blk dr jb, ha.... kan ibu ada citer MIL sibuk dgn katering makannya??? dan kalau MIL ibu ada masak dlm kuantiti yg banyak, dia akan panggil kakak indon yang selalu tlg kt pasar ke, kantin ke tlg dia msk. brp diberi upah, ibu x tau... tp my PIL ni mmg x kedekut... so makan banyak2 tu diorang nak, bungkus aje bwk blk, klu x nanti ke MBJB je jawabnya...



ha berbalik padi citer bakso ni. aritu kuahnya ada skit lagi. kak tika masak ngn tulang gear box, campur meat ball... wallaaahh... sedap dayah!! (dayah ko kan de citer psl bakso sedap dulu kt aku kann???) ni mmg sedap giler... bahan2, mihun, kobis, daun sup, bawang goreng, lada kecil, cili sos & yg most important ialah kicap made from indon. siap ada tulis halal (majlis ulama indonesia lagik!)... wah... sedap... sedap...







kicap indon mari...






5 comments:

Anonymous said...

makan lah anda puas2 sebelum anda dimakan kan.... saya pasti entry yg ini juga ditujukan buat saya...

ibu_uwais_ameenah said...

alahai anonymous..

anda suka komen dkt entry MAKAN saya.. entry lain xde komen pun :)

ke anda yang kuat makan!

huahuahua... kata... anda peminat blog saya...

jangan marah haaa....

sarah said...

wati...
lawala wallpaper ni..
menarik..:)

apapun...cmne resepi bakso tu?..
wakaka..tnye je..
buatnye tah bila la...

azha4ever said...

Salam,...
Juz drop by through dayah blog..

Nak komen gak pasal kicap ABC...
kicap tu tersangat pekat dan manis, my hub teringat zaman dia belajar, mkn kicap ni. ada sebotol kat umah tak habis2 lg....terliur tgk bakso..tp kat indon dia pakai mee sua... adui teringin lak mkn mi kolok sarawak...

ibu_uwais_ameenah said...

sarah : bkn aku la yg msk bakso ni... indonesian yg masak.. aku tapau bawak blk sini je...

azha4ever : yeke mee suah? uish.. kalau tau saya guna mee suah gak (ada kt umah ni..) huhu.. KECAP MANIS ABC ni memang sedap... kata GURIH & KENTAL! RASA MANTAAP gitu!!

:: we belong together ::

Daisypath Anniversary Years Ticker

:: my asham boyyy ::

Lilypie Kids Birthday tickers

:: my asham kepinggg ::

Lilypie Fourth Birthday tickers