Tuesday, March 24, 2009

asham boyyy & asham kepinggg

semalam abang ckp x mo g ngaji... ntah la mengapa.. maybe coz dah cuti lama kot.. selalu gak ponteng ngaji ni... uissh... apa la ustaz ckp kan!! uwais asyik ponteng je... uwais ni, kalau nak suruh dia buat apa2.. kena berlembut... ibu ni dah lembut gigi dari lidah ni pujuk dia... mula la buat suara sedih dia... "ibu... abang x mo pegi ngaji..." "x boleh abang, abang kena pegi ngaji, nanti abang cakap nak jadi macam habibi & habibah..." ibu ckp kt dia... "abang x mo!!, abang penat... abang rindu rumah abang..." itu lah selalu ayat-ayat cinta dia kt ibu... ibu plak.. kalau dah anak bujang kesayangan ckp gitu... jadi cair lah... vice versa.. ibu xmo dia menangis sebenarnya... kalau abang dah mula nangis... burookk!! huahuahua...
*
*
so... semalam buat kesekian kalinya.. abang ponteng ngaji lagi... malam tadi ibu pujuk dia.. "abang... esok abang kena pegi ngaji tau... pegi ngaji macam pegi sekolah... hari2 kena pegi.... esok abang pegi ngaji ye sayang... janji" terus abang cakap "J.A.N.J.I" itu lah janji abang long a.k.a asham boyyy ibu kt ibu... tertunaikah janji uwais pada ibu arini? nanti kan.....
*
*
x mau mengaji, uwais request nak main kt bawah... jenuh la uda nak membawa turun walker dia dari umah... aritu dah ditinggalkan dlm keta, anjang lah terlebih rajin bwk naik walker tu.... asham kepinggg pun apa lagi... meronggeng lah kt bawah... suka dua beradik tu dpt main kat bawah....
*
*
*
nota kaki : segeralah pindah bapak asham ooiii... anak2 mu ni nak bermain2 di jalanan nih!!

picture taken by uda

taken picture from our home

*my ashammers are everything*





5 comments:

GiGGLinG GaL said...

chewah..konon kata pasal uwais tak mo gi skolah.. ujung2 dia nya motif ajak abg asam dia pindah... muahahaha

ibu_uwais_ameenah said...

ngehngehngeh...

tHrEE oF us said...

copek² ler pindah..
jenuh nk turun nek tangga tu..
senang bebudak nk memain kt luor..

hehe

ibu_uwais_ameenah said...

itu ler pasal... cik jeela.. bila la nk dpt jumpa kamu yer!

mama-qaisara said...

IBU UWAIS
SILA AMBIK AWARD KT BLOG SYA.. :)

:: we belong together ::

Daisypath Anniversary Years Ticker

:: my asham boyyy ::

Lilypie Kids Birthday tickers

:: my asham kepinggg ::

Lilypie Fourth Birthday tickers