Wednesday, March 3, 2010

Sudah Pandai Berdikari!!

Alkisah pagi tadi. Ibu bangun awal dalam 5.30. Turun bawah nak masakkan pulut hitam, nak buat bubur. Aterr.. arini ada johnys ofismade kat opis. Kebetulan memang kepingin bangat nak makan bubur pulut hitam. Bawah la ke opis arini.

Lepas siap segala, ibu pun dah mandi, kejutkan la abang nak gi sekolah. Dah dibukakkan Bilat SAFO dia. Tak pasal-pasal abang marah... Dia cakap; "ibu... pasang balik" OK fine. Abang nak tido lagi. So ibu pun cakap la, OK lepas 5 minit ibu kejut.

Tak lama lepas tu Uwais bangun sendiri. Abang cakap; "ibu tayah bukak kasut abang, abang pandai bukak sendiri...". Ibu pun ok la. Awak nak bukak sendiri, senang sikit keje ibu. (Bukan x mo bukakkan, ler him learn himself. Belajar berdikari. Nanti sampai besar nak harap ibu, macammana??? I luv u abang!! Abang kan GODDOIIII... (bak kata adikkk )

.
.
.
.
.
.
.
.
.
last sekali yang tak boleh blah....
tengok la apa dia buat....
eeiii...
boyssss memang macam tu ekk??


dia cium socks dia...
adoyaiii anakku!!



2 comments:

mamashasha said...

tiba2 rasa nk menitik tgk uwais yg independent....

ibu_uwais_ameenah said...

hehehe... ye betul. very the independent. aku boleh biarkan dia mandi, shampoo, gosok gigi sendiri. kdg2 apa yg dia nak buat budak normal pun liat nak buat. pengasuh dia pun kagum. pasal anak pengasuh dia yg sebaya semua nak harapkan maknya. uwais mkn roti pun sapu kaya sendiri tau!!

:: we belong together ::

Daisypath Anniversary Years Ticker

:: my asham boyyy ::

Lilypie Kids Birthday tickers

:: my asham kepinggg ::

Lilypie Fourth Birthday tickers