Monday, April 5, 2010

SK Gemereh, Segamat, Johor Darul Takzim

Lepas balik dari Lgkw tempohari, kami lajak terus ke Segamat. Nak g daftar sekolah Uwais. Kan ibu cakap dah dapat surat dari HUKM. Ibu mintak tolong mak Diela. Diela ni junior ibu masa dok kat K2 dulu. Kebetulan mak dia pernah kerja kat PPD Segamat.

Dalam pukul 11.30 kami sampai ke sekolah mak Diela bekerja. Dia bawa kami ke SK Dato' Wan Idris. Ni sekolah biasa + sekolah khas. Apa-apa pun kita memang kena ikut prosedurlah kan. Jumpa Cikgu kat situ. Diberi penerangan serba sedikit tentang sekolah ni.



Bila melihatkan surat dari HUKM, cikgu cakap, tak payah ke PPD, terus daftar sekolah biasa pun boleh. Katanya mana-mana sekolah TIDAK BOLEH tidak menerima murid, selagi murid itu punya brain yang sama seperti kanak-kanak normal. Kadang-kala kata cikgu lagi, sesetengah sekolah ni nak jaga standard, kadangkala dia hanya buka pendaftaran utk tempoh yang singkat (1 bln or 2 bln ajer). So kami decide daftar Uwais di


SK Gemereh, Segamat, Johor Darul Takzim
(maaf dah google picture xde le pulak..) 




*luv*

No comments:

:: we belong together ::

Daisypath Anniversary Years Ticker

:: my asham boyyy ::

Lilypie Kids Birthday tickers

:: my asham kepinggg ::

Lilypie Fourth Birthday tickers