Tuesday, August 31, 2010

Merdeka!

Merdeka! Merdeka! Merdeka!

kalau bab hari merdeka ni, semua orang pasti akan ingatkan bunga api, count down, dan yang paling penting perarakan pada pagi hari kejadian.

aku tidak terkecuali. kerana apa, masa belajar dulu aku de join kesatria. so every year kami akan berkawad untuk perarakan. memang best sihhh.... tapi, aku tak berpeluang pun berkawad di Dataran Merdeka. sedihnya! mana taknya, masa tahun 99, cousin aku kawin 31hb tu. so memang tak join kawad. next yearnya, sambutan hari kemerdekaan diadakan di Sarawak x silap aku. so, kami hanya join sambutan untuk negeri aje. tahun berikutnya aku dah final year, so x join kawad dah...

selain menyemai semangat cintakan negara, time berkawad tu kita akan rasa satu feel aje tau. wah rasa macam pahlawan gitew..

so arini cuti, lepas temankan Uwais sahur, aku mengelap tingkap dapur, kemas dapur, basuh tempat pinggan, lap tingkap depan, bukak langsir nak basuh, pasangkan day curtain. sekarang curi masa kejap berFBing and blogging. jap gi nak kuar cari barang sikit.

selamat hari merdeka!!





*1 Malaysia Menjana Transformasi*

1 comment:

mamashasha said...

Aku pulak join raptai tapi tak terpilih
Pada hari merdeka jadi cameraman jelah!
Tapi mmg best kawad kat dataran merdeka
Lagi semangat. Ko ingat x kita kawad kat dataran
Selangor. Aku rasa time tu best gak ramai
Yang join.

:: we belong together ::

Daisypath Anniversary Years Ticker

:: my asham boyyy ::

Lilypie Kids Birthday tickers

:: my asham kepinggg ::

Lilypie Fourth Birthday tickers