Wednesday, November 24, 2010

i am officially....

a full time housewife!

perasaan? toksah cakap la. berdebar, terharu, pilu semua ada. sekarang masih boleh tahan lagi. tunggu nanti bulan depan camne, belum tau. harap everything goes well.

cabaran sememangnya tetap ada. sama ada kita bekerjaya atau pun tidak. sekarang masa untuk bergebang memang tak ada. pasal sibuk uruskan rumah, suami dan anak-anak.

korang tau jela kan, dah nama duduk kuarters. dah tentu rumahnya x sebersih rumah yg baru di beli or rumah sewa. MIP tu, setahun duduk sini, tak dikemasnya. maksud saya, habuk-habuk bagai tu, tak dilap. cuma yang bersih bilik tidur. pasal kt situ la dia beradu, kat situ jugak la dia tengok tv. makan semua kt luar.

semalam baru berkesempatan cuci dapur. memang masa MIP duduk dulu ada jugak dia masak. setakat perangatkan lauk-pauk yang mak dia bekalkan, or din (student dia yg x dpt kolej, dia ajak duduk sekali) goreng ayam / kentang. ingat tengahari tadi aku nak masak telur bistik pun.. nan ado... bawang xde. masa cuci dapur, dah buang segala bawang yang dah tumbuh pokok tu. balik dari rumah in law aritu pun lupa lak nak amik bawang / kentang sikit. cuma amik lauk yang mak bagi je..

tengahari tadi, cuma goreng ayam kentucky aje. kesian... MIP balik xde makan. sori daddy... lepas zohor, pegi opis MIP. memang janji nak kemas bilik dia. sekali tengok macam tongkang da..... baru half way kemas. esok sambung lagi. pagi tadi sempat la aku gosok baju & seluar kerja.

malam.. masa untuk berehat. siang busy sikit. uwais ngaji, masak, kemas rumah. selain dari tengok sinetron!! hahahaha....




*luvdaddyuwaisameenah*

No comments:

:: we belong together ::

Daisypath Anniversary Years Ticker

:: my asham boyyy ::

Lilypie Kids Birthday tickers

:: my asham kepinggg ::

Lilypie Fourth Birthday tickers