Thursday, July 25, 2013

sabarlah hati

Kadang-kadang kita tak daya menidak kan apa yang orang kata. 

Kadang-kadang bila orang kata ada kebenarannya.

Tapi kita hanyalah manusia biasa.

Yang tak lepas dari diuji Yang Maha Esa.


Bila ko cakap pasal anak aku.

Yang ko tak tau pasal apa pun.

Perluke aku dengar?

Sepatah pun ko tak penah tanya dia sakit apa.

Ko nak blame aku pulak.

Pasal aku tak bawak dia ke situ ke sini.

Ohh maksudnya bawak ke air panas (katanya)

Swimming dan sebagainya.


Untuk pengetahuan ko,

Umur dia dah 8 tahun 10 bulan 4 minggu & 1 hari.

Dari day 1 aku dah survive everything untuk dia.

Sampai la dia di diagnose dengan kekurangan dia.

Semua aku buat untuk dia.


So tak payah la ko nak sekolah kan aku.

Aku tau niat ko murni,

Tapi satu benda pun ko tak paham pasal anak aku.

Tak payah nak ajar aku sangat la.

Setakat ko nak bercerita pasal anak ko.

In terms of sport injury,

Tu takde kena mengena dengan anak aku.

Anak ko kena bend dengan orang Korea ke orang mana ke.

Aku nak cakap kat sini.

Aku peduli hapa. 


I know the best for my son.

So tak payah ko nak buang air liur ko nak sekolahkan aku.

Menanah telinga dengar tau tak???





No comments:

:: we belong together ::

Daisypath Anniversary Years Ticker

:: my asham boyyy ::

Lilypie Kids Birthday tickers

:: my asham kepinggg ::

Lilypie Fourth Birthday tickers